Resultaten

Wat leren leerlingen op onze school en wat gaat een leerling doen nadat de tijd op onze school erop zit? Er zijn verschillende mogelijkheden.

Basisvaardigheden

Rekenen, taal en burgerschap zijn belangrijke vakken om later zo goed mogelijk mee te kunnen doen. Daarom besteden we er in onze lessen veel aandacht aan.

Onze ambitie is dat minimaal 75% van onze leerlingen aan het einde van hun schoolperiode de streefniveaus voor deze vakken haalt. Vorig schooljaar behaalden we met onze leerlingen de volgende resultaten:

• Rekenen: 100% van de leerlingen haalde het streefniveau
  • Taal (en lezen): 100% van de leerlingen haalde het streefniveau
  • Burgerschap: Niet beschikbaar. We zijn het meten van burgerschap voor leerroute 3 en 4 aan het uitwerken in ons leerplan.

Daarmee hebben we onze ambitie behaald en daar zijn we trots op.

Uitstroom

We streven ernaar dat zoveel mogelijk van onze leerlingen uitstromen naar:

• praktijkgericht voortgezet (speciaal) onderwijs, met als doel uiteindelijk werk te vinden.
  • voortgezet speciaal onderwijs met als doel (beschut) werk of een plek in dagbesteding.

In het schooljaar 2022-2023 stroomden 10 leerlingen uit. Van deze leerlingen vond 100% een plek in het voortgezet speciaal onderwijs.

Deze cijfers kunnen echter van jaar tot jaar verschillen en worden bepaald door de mogelijkheden van de groep uitstromende leerlingen van dat moment.

Stroomden onze leerlingen uit naar een passende plek?

We besteden veel tijd en aandacht aan het vinden van geschikte uitstroomplekken en bereiden leerlingen daar goed op voor. Na een jaar checken we of onze leerlingen nog steeds op de plek zitten waar ze na onze school naartoe zijn gegaan.

We streven ernaar dat 80% van onze oud-leerlingen nog op hun uitstroomplek zit. Dat gold vorig schooljaar voor 100% van onze oud-leerlingen. We hebben onze norm behaald.